يا ناسا اغيثوني!!! ليه الروابط الجميله اختفت؟ 2024.

مساء الخير حبيباتي واخواتي أعضاء المنتدى الحبيب حبيت ان اطرح واناقشكم في موضوع كثير شاغل تفكيري هالايام!؟ ليه صارت المصلحة الشخصية هي الي تحدد العلاقة بين الاقارب او الاصحاب وممكن ما يكون المصلحة المادية بس ممكن المصلحة تعود على الشخص انها تاثر عليه ده على تفكيرة انه العلاقة ممكن تاثر على علاقته باشخاص اخرين ممكن يكونوا مش كويسين بس العلاقه تحتم عليه!!!!!!
انا مش لابسه نظارة سوده للحياه بس انا ملاحظة انه الخير قل بين الناس واذا عاملتي الناس بصفاء وكنت تعتبريه قريبين لك تنصدمي منهم بمواقف لم تتوقعيها تحتمهم عليها مصلحتهم الشخصية وانت بصفاء واحترامك للمحافظة على العلاقة الطيبة بين اقربائك واصحابك بيعتبروك مش من الشخصيات الى الها تفاعل او ممكن انت طيبه مش لازم احترم مشاعرك في الحكي والكلام وممكن يعتبروا انه اي كلمه ممكن ترضيك وتبرير انت في قرار نفسك مو مستصغاه بس بتتقبليه وانت قلبك مليء بالصدمة من هذا الشخص الى كنت في يوم من الايام فاكرة انه قريب منك بس للاسف المواقف تكشف حقيقة الاشخاص؟
مش عارفة ليه الروابط الاسرية قلت وكادت ان تنعدم وللاسف ليه مبرر يا الله كل واحد مشاغله كثيرة العيال بيعملوا دوشه مع بعض وخناقات ومستلزمات الحياه كثيرة واذا حاولت ان تحي تلك العلاقة ممكن يغلطوكي الى حواليك خلاص سيبي كل واحد في حاله معقول الدم صار ميه بين الاخوة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا عايزة تتفاعلوا معايه ممكن دي نظرتي انا ولا الزمن الى احنا فين هو كدة ودي الاشياء اصبحت عادية ومش لازم ننتقدها!!!


انا بكتب الكلام ده لاني نفسي الزمن بتاع اجدادنا يرجع بالحب والاحترام والقلوب الي كانت على بعض والحب الصافي والعلاقة الطيبه بين الناس والاقارب بالذات الي انعدمت في الايام دي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.